REGISTRERING AV NY KUNDE
Start aktivering av en ny kunde ved å registrere nødvendig informasjon i skjemaet over og klikk "send". Saken går da rett til BIZSKYPE Support som genererer nødvendig informasjon for å ta de neste stegene i aktiveringssprosessen.
Detaljert brukerveiledning finner du nedenfor.
MERK! Om du ønsker å vise mobilnummer når du ringer ut fra S4B må du ha OneNumber i ditt mobile bedriftsabonnement. Dette settes opp i mobilløsningen av mobiloperatør eller -forhandler.
Brukerveiledning
Kontaktperson
Her legger du inn navnet på den hos forhandler som skal være BizSkype´s hovedkontakt i prosessen med å aktivere tjenesten.
Selskapets navn
Offisielt navn på kunde.
Adresse, Postnummer, Sted
Kundens forretningsadresse.
Domene
Domenenavn som skal brukes i BizSkype. Må være kundens primære domene.
Telefoni-leverandør
Her registreres navnet på den teleoperatøren kunden velger. Om kunden har abonnement fra flere enn én operatør, skriv inn alle. Operatør må da spesifiseres for hver bruker i oversikten som lastes opp under Bruker-import.
Bruker-import
Last opp liste med detaljert informasjon om hver enkelt bruker. For en mest mulig smidig import-prosess, bruk malen som kan lastes ned ved å klikke på linken under "her". Fyll inn nødvendige data i denne og last den opp igjen. Brukerveiledning for utfylling av de enkelte feltene ligger i regnearket.
Skriv inn følgende
For å vise at du ikke er et dataprogram - skriv inn de tegn/tall du ser vist over feltet.
Send
Klikk send-knappen, og bestillingen går til BizSkype support som initierer og administrerer aktiveringsprosessen.
Office 365 Plan
Velg lisensieringsplan som kunden har valgt for Office 365. Om kunden har flere enn én lisensieringsplan må informasjon om dette spesifiseres for hver enkelt i den detaljerte brukeroversikten - se regneark for registrering av brukere(lastes ned) under "Bruker Import".
Forhandlernavn
Her skriver du inn navn på den forhandleren som kunden har valgt som leverandør for BizSkype. Teleoperatører som leverer direkte til sluttkunde skriver inn egen bedrift.