Søk
  • Asle Hagen

Mobil datatrafikk - en kilde til konflikt?


Hvem skal betale overforbruk på datatrafikk i et bedriftsabonnement? Arbeidsgiver eller arbeidstaker? Mobilabonnement inkluderer en viss mengde datatrafikk, og det påløper tilleggskostnader om noen bruker mer enn det som er inkludert. En del virksomheter velger å løse dette ved å avvikle ordningen med mobile bedriftsabonnement og heller gi ansatte godtgjørelse til betaling av privat mobilabonnement via lønnslippen. Slik får virksomheten kontroll med telefoni-kostnaden og fjerner et irritasjonsmoment. Ulempen er at man mister de bedriftsfunksjonene som finnes i mobile bedriftsabonnement, og ender opp med å være begrenset til IP- eller tradisjonell fasttelefoni. Ved å koble telefoni med Skype for Business og etablere en løsning som også omfatter mobiltelefoner med private abonnement løser man dette på en elegant måte. Ansatte kan motta alle inngående samtaler på mobilen, og de kan ringe jobbsamtaler via mobil-appen for Skype for Business. Viderekobling av jobbtelefoner til mobilen kan begrenses til den arbeidstiden den enkelte har definert i Outlook. Trafikk-kostnaden belastes bedriftens abonnement. Med denne løsningen samler virksomheten all taletrafikk i én felles bedriftsløsning og kan etablere alle de tjenester som en virksomhet vil ha der, uten å måtte ha mobilt bedriftsnett. BizSkype er den eneste uavhengige og globale tjenesten som kobler telefoni med Skype for Business. Tjenesten kan etablere forbindelse med alle de største operatørene i Norge og med flere internasjonale aktører. BizSkype er abonnementsbasert med en betalingsmodell der man bare betaler for det antall brukere som til enhver tid er aktivert på den. All aktivering gjøres av BizSkype, og det er nær sagt ingen behov for opplæring.


13 visninger

© 2019 by CTELO AS / Ole O. Liansgate 31A  / 1511 Moss / NORWAY / Norway +47 69 00 63 00 / Benelux: +31 85 773 4690 / France +33 17 071 2938

  • Facebook Clean
  • Twitter Clean
  • White Google+ Icon